ШЕСТ ГОДИНА РАДА КАНЦЕЛАРИЈЕ ЗАШТИТНИКА ГРАЂАНА ГРАДА НОВОГ САДА

ШЕСТ ГОДИНА РАДА КАНЦЕЛАРИЈЕ

ЗАШТИТНИКА ГРАЂАНА ГРАДА НОВОГ САДА

 

Дана 11. октобра 2016. године обележава се 6 година од почетка рада канцеларије Заштитника грађана Града Новог Сада.

У наведеном периоду Заштитник грађана Града Новог Сада се бавио претежно контролом рада органа управе, установа и предузећа које је основао Град Нови Сад, и то по притужбама грађана али и на основу сопствене иницијативе.

Тако је Заштитник грађана Града Новог Сада примио око 1600 писаних притужби грађана и обавио више хиљада личних и телефонских контаката са грађанима.

Заштитнику грађана Града Новог Сада грађани се обраћају због различитих проблема. За неке од проблема Заштитник грађана није надлежан за поступање, у ком случају се странке упућују на надлежне органе и дају им се основне смернице, док у случају оних за које је надлежан и испуњени су остали услови за поступање, Заштитник грађана покреће поступак по притужби.

Канцеларија Заштитника грађана Града Новог Сада врши пријем странака сваког радног дана од 9 до 14 часова. Странке притужбу могу поднети лично у просторијама Заштитника грађана Града Новог Сада, путем мејл адресе zastitnik.gradjana@novisad.rs, путем поште или facebook профила Заштитника грађана Града Новог Сада.

Новина у раду канцеларије Заштитника грађана Града Новог Сада је могућност подношења притужбе путем интернет презентације zastitnikgradjana.novisad.rs На насловној страни сајта се налази линк за подношење притужбе. Процедура је врло једноставна. Битно је истаћи и да је поступак пред Заштиником грађана бесплатан.

 

Током 2016. године грађани су се Заштитнику грађана обраћали због недоношење решења по захтеву странке, неодговарања на дописе странака, дужине трајања поступка пред органима, висине рачуна и на наплата стамбено-комуналних услуга, комунално опремање улице, због буке која настаје услед рада угоститељских објеката, заузећа јавне површине, високих рачуна за поједине услуге, потом због неизвршења донетих решења, проблем усклађивања остатка дуга применом конформне методе обрачуна по уговору о регулисању међусобних односа за уређивање грађевинског земљишта, наплате дуговања од стране извршитеља  итд.

Поред поступања по притужбама Заштитник грађана Града Новог Сада и ове године, као и претходних, спроводи активности које се односе на промоцију институције, едукацију одређених група грађана али и запослених у органима управе а све у циљу повећања степена поштовања права грађана/ки и бољег и ефикаснијег рада органа управе Града Новог Сада.